Vir: https://www.dreamstime.com/photos-images/old-train.html

V študijskem krožku (ŠK) Z vlakom v preteklost odkrivamo Slovenijo z vlakom. Vstopna postaja je Rakek, ena izmed postaj Južne železnice, ki je povezala Dunaj s Trstom, a nikoli dosegla Babnega Polja v vzhodnem delu Notranjskega podolja. Skupaj s člani ŠK spoznavamo pomen železnice danes in povezavo z bližnjimi kraji, kot so npr. Postojna, Pivka, Hrpelje-Kozina, Divača, Hrastovlje ter njihovo vlogo pri trajnostnem razvoju slovenskega podeželja. Sprehodili se bomo skozi zgodovino in razvoj slovenskih železnic od samih začetkov dalje. Pred nami se bodo odpirale nove-stare podobe krajine, ljudi, nastajajoče »železne ceste« – od načrtov do izvedbe ter ponosnih uslužbencev in zadovoljnih potnikov na koncu. Spoznali bomo, kako pomemben mejnik je bil prihod železnice v kraje, kako je vplivala na njihov razvoj ali zaton.

Za občinska glasila Primorsko-notranjske regije (Bloški korak, Obrh, Na prepihu) in lokalno radijsko postajo Radio 94 bomo pripravili različne prispevke, v katerih bomo osvetlili pomen železniške povezave nekdaj in danes. Kot akcijski cilj si bomo zadali pripraviti tudi potopisno predavanje s fotografskimi utrinki, ki jih bomo ujeli na odkrivanjih z vlakom.

Kraji, iz katerih bodo vključeni člani študijskega krožka, sodijo med manj razvite kraje v Sloveniji, zato so študijski krožki ena izmed pomembnih oblik izobraževanja.

Nekdanji borovniški železniški viadukt, večkrat poškodovan med 2. svetovno vojno in dokončno porušen nekaj let pozneje. (Vir https://sl.wikipedia.org/wiki/Ju%C5%BEna_%C5%BEeleznica#/media/Slika:Borovnica_viaduct_by_Varoni.jpg)

Stara stavba dunajske Južne postaje (Südbahnhof), kjer se je začela Južna železnica (c. 1875). Vir https://sl.wikipedia.org/wiki/Ju%C5%BEna_%C5%BEeleznica#/media/Slika:Wien_suedbahn_1875.jpg