12. avgust 2023 – 26. avgust 2023
12. avgust 2023 (sobota) – 19:00 Grad Brežice / Festivalski predtakt Klepet z Izidorjem Erazmom Grafenauerjem, Ano Julijo Mlejnik Železnik, Mojco Jerman, Hiwote Tadesse in Leo Sušanj Lujo
12. avgust 2023 (sobota) – 20:00 Grad Brežice / Izidor Erazem Grafenauer, SI (baročna kitara, klasicistična kitara), Ana Julija Mlejnik Železnik, SI (violina), Mojca Jerman, SI (violina), Hiwote Tadesse, HR (viola), Lea Sušanj Lujo, HR (violončelo)
Cuerdas al pasado: Luigi Boccherini, Santiago de Murcia. Strune do preteklosti je projekt kitarista in lutnjista Izidorja Erazma Grafenauerja. Repertoar sestavlja izbor skladb skladatelja Santiaga de Murcia iz knjige Codex IV iz XVII. stoletja, ki je bila ponovno odkrita leta 1943 v Mehiki in dva kvinteta za kitaro in godala skladatelja Luigija Boccherinija. Oba skladatelja sta delovala na španskem dvoru, Santiago de Murcia pod pokroviteljstvom Marije Luize Savojske, Luigi Boccherini pa približno 60 let kasneje pod Luizom Antonijem Španskim, mlajšim bratom kralja Karla III. Španskega. V glasbi obeh je močno prisoten vpliv španske folklorne glasbe, ki sta jo dvignila na umetniško raven. Skladbe iz zbirke Santiaga de Murcia so v originalu napisane za solo kitaro, posebej za ta projekt pa jih je Izidor Erazem Grafenauer priredil za kitaro in godala.
13. avgust 2023 (nedelja) Grad Brežice, 19:00 – Festivalski predtakt / Klepet z Adriano Alcaide in Carlesom Blanchem
13. avgust 2023 (nedelja) Grad Brežice, 20:00 / Bach Collegium Barcelona Duo (ES) / Adriana Alcaide (violina), Carles Blanch (teorba)
Stylus Phantasticus in intima: dve barvi lepote. Bach Collegium Barcelona Duo se osredotoča na širjenje Bachove instrumentalne glasbe. Za nocoj je duo pripravil program različne glasbe skupne rdeče niti: skladatelji Biber, Schmelzer in Muffat so bili velik navdih za Johanna Sebastiana Bacha. Poglobljeno so se trudili prikazati vse možnosti baročne violine: virtuoznost, globino, čustvenost, svobodo in ustvarjalnost. Imenovali so jih mojstri Stylus Phantasticus, da so vsi vplivali na Bachovo delo. Ta slog je bil edinstven in oseben; v vojnih časih je bila družba potresena, ustvarjalnost pa je kazala, da je preživela težke trenutke, ki so jih preživljali: tveganje, kontrasti, življenje in smrt, dvojnost kot žalost in veselje, izražanje čustev, pa tudi visoka inštrumentalna tehnika … Vsi so napisali ogromen glasbeni opus, predvsem za godala in še posebej za violino. Iskanje lepote je bila skupna želja vseh, kar se kaže na primer v Muffatovem Armonico Tributo, Schmelzerja Unarum Fidium in von Bibrovi Mensa Sonora. Nasprotje teh ekstrovertnih občutkov prikazovanja čustev in barv v glasbi je François Couperin, koncept uglajenosti, elegance in rokoko stila v polnem jeziku čembala velik izziv za violino. Razkošen program nemške glasbe, ki so ga od 17. stoletja dalje upodabljali veliki skladatelji, ki so želeli z občinstvom deliti svobodo, ustvarjalnost in lepoto z uporabo vseh izraznih in virtuoznih virov violine. V našem primeru continuo, ki ga vodi teorba, omogoča uživanje v tej čudoviti glasbi na zelo poseben in intimen način, instrument, ki bo ustvaril most med francosko in nemško kulturo.